EASA proponuje zmiany w ocenie kondycji psycho-fizycznej pilotów

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz

14883681_951421268334857_7395184954654639206_o

W grudniu EASA opublikowała kolejny dokument potwierdzający kierunek zmian w jakim podąża komisja zajmująca się tematem oceny zdrowia psychicznego i kondycji psycho-fizycznej pilotów.

Cel zmian to po pierwsze ustanowienie miar oceny psychologicznej kandydatów uzyskujących prawo wykonywania operacji lotniczych a drugi bardzo istotny to utrzymanie adekwatnego standardu monitorowania kondycji psychologicznej pilotów (poważne zaburzenia zdrowia psychicznego, obecność narkotyków i alkoholu).

W ostatnim dokumencie -  opinia EASA No 14/2016 - poruszane są różne istotne kwestie w w/w temacie m.in. programy wsparcia dla pilotów mających problem ze zdrowiem psychicznym, wiele pomysłów na zatwierdzanie kompetentnych psychologów posiadających praktykę w branży lotniczej. Bardzo ciekawy wątek dotyczy rozważań na temat etapu kariery lotniczej, na którym powinna pojawić się ocena psychologiczna, czy etap szkolenia do licencji turystycznej? Czy każde ATO powinno zapewniać taki rodzaj oceny?

Kluczowe kwestie do których odwołuje się EASA w dokumencie to:

Archiwum dokumentów wydanych przez EASA w tym temacie znajdziecie tutaj:

https://www.easa.europa.eu/latest-news?news_cat[]=2267&