Specyfika selekcji pilotów w lotnictwie biznesowym

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz

14883681_951421268334857_7395184954654639206_o

Spotykamy się z zainteresowaniem i pytaniami dotyczącymi różnic między rekrutacją i selekcją kandydatów do latania biznesowego i dużych przewoźników.

Wymogi u każdego biznesowego przewoźnika mogą się nieznacznie różnić, jednak napiszemy o tym, co jest w tym segmencie lotnictwa wspólnym mianownikiem i odniesiemy się do tych klientów, którzy prowadzą proces selekcji w sposób najbardziej świadomy i na najwyższym poziomie.

Zakres zadań pilota w tym segmencie jest bardzo rozszerzony względem tego, co składa się na przygotowanie przed rejsem w dużym przewozie.

Pilot musi się często wykazywać niesamowitą elastycznością w myśleniu i ocenie sytuacji, bo celem jest utrzymanie stabilnego balansu pomiędzy oczekiwaniami pasażera a jego bezpieczeństwem. Przygotowanie lotu od strony logistyki, ale także od strony obsługi klienta jest oparte na uczestnictwie dynamicznym załogi kokpitowej w tych przygotowaniach, a czasami wręcz wykonaniem niektórych zadań, jeśli jest taka potrzeba.

Załoga musi być zdolna do rozwiązywania problemów pasażera, stawiać czoło wyzwaniom operacyjnym i handlingowym – często bardzo prozaicznym. Dlatego niezbędne jest wykazanie się: umiejętnościami zarządzania i planowania całości operacji lotniczej!  Ponadto oczekuje się wysokiej samodzielności w działaniu, także na pozycji pierwszego oficera, chęci poznania sprzętu na jakim się lata i na co dzień umiejętnością diagnozy, czasem rozwiązywania także problemów technicznych.

Zupełnie szczególne w tym segmencie lotnictwa jest otwartość społeczna, której od pilota się wymaga. Od pasażera nie da się w żaden sposób odgrodzić, ani jego problemów zrzucić na kogoś innego. W tym segmencie piloci poszukują i znajdują ciekawe destynacje – wymagające lotniska, każdy niemal lot wiąże się bowiem z poznawaniem nowych miejsc. Dla dobrze przygotowanych lotniczo pilotów to jedna z najciekawszych ofert pracy na rynku.

corporate_AC