Dlaczego europejscy piloci szukają pracy na Wschodzie?

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz

plane-885319_1920

Eksperci twierdzą, że jedynym sposobem na przyciągnięcie wykwalifikowanych pilotów przez europejskich przewoźników będzie polepszenie warunków pracy.

Cytując raport Aero Professional 43% pilotów decydujących się na pracę poza Unią udaje się do linii lotniczych na Bliskim Wschodzie, 22% pracuje dla linii dalekowschodnich, 12% dla afrykańskich, 6% przenosi się do Azji Centralnej a 15% wybiera inne lokalizacje.

81% motywowanych było lepszymi zarobkami, 55% widziało w swojej decyzji lepsze perspektywy rozwoju zawodowego wybierając pracę poza UE, 32% z uwagi na dogodne warunki podatkowe, 25% doceniło lepsze standardy pracy u potencjalnego pracodawcy, dla 18% typ samolotu był znaczącym motywatorem do zmiany pracy.

64% jest zdecydowanie zadowolonych i pozytywnie ocenia decyzję wyjazdu z Europy, 40% zdecydowanie będzie kontynuowało pracę poza Unią Europejska, prawie 8% żałuje tej decyzji a około 9% skróciło pobyt, ale 38% ankietowanych zostało w nowej pracy dłużej, niż zamierzali, 25% dokładnie tyle ile planowali pracować.

Prawie 30% pilotów przeniosło się z rodzinami, 26% mieszka w nowym miejscu samotnie – rodzina została w UE, 23% dojeżdża do domu, 14% ankietowanych to single, 6% było singlami w momencie wyjazdu i teraz mają rodzinę z poza UE.

I kolejna ciekawa statystyka, dotycząca decyzji na przyszłość: 14% zamierza wrócić w przeciągu 5 lat do Europy, 52% nie zdecydowało jeszcze co do tego.

Zapytani o to, co by sprowadziło ich z powrotem do domu, wymieniają na pierwszym miejscu: 1. warunki pracy (wynagrodzenie), 2. potrzeby rodzinne, 3. wyższe standardy pracy oferowane przez przewoźników europejskich.

Ciekawe czy linie europejskie o dużym potencjale rozwojowym planują wyjść na przeciw tym potrzebom?

 

artykuł znajdziecie TUTAJ

IMG_7864