Interview w linii lotniczej

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz

Wielu z Was, będących świetnymi lotnikami, ‚spala się’ na etapie zwanym interview czyli na rozmowie kwalifikacyjnej. Człowiek wykazujący się większością potrzebnych kompetencji na wcześniejszych etapach, podczas rozmowy traci wysokie noty. Komisja waha się w decyzji, bo brak opanowania stresu na ostatnim etapie jest dla niej wyznacznikiem braku opanowania w samolocie, choć tak być wcale nie musi. To opis wcale nie tak rzadkich przypadków podczas selekcji kandydatów.

Finałowa rozmowa kwalifikacyjna często przeprowadzana jest przez kilka osób reprezentujących odpowiedzialne za jakość kadry obszary potencjalnego pracodawcy. Zaproszenie na nią po przejściu całej ‚ścieżki’ selekcyjnej nie musi oznaczać, że najgorsze już za Tobą, tutaj jeszcze wiele się może wydarzyć, więc nie trać czujności i wykaż się tym, co w Tobie najlepsze, ale nie przesadzaj.

Podczas takiej rozmowy oprócz klasycznego wywiadu z kandydatem stosuje się tzw. ‚scenki’, czyli symulacje trudnych sytuacji międzyludzkich, w jakich możesz być postawiony jako kapitan lub f/o. Czasami pytania dotyczą wyobrażenia sobie danej sytuacji, a innym razem osoba z komisji odgrywa rolę np. kapitana zachowującego się w sposób niezgodny z SOP, kandydat na F/O musi zaprezentować oczekiwaną postawę i podjąć działania, aby np. przekonać kapitana do zmiany postępowania, choć nie zawsze o to chodzi  (np. kapitan nie chce polecieć na zapasowe lotnisko, tylko upiera się przy lądowaniu przy braku minimów do lądowania na lotnisku docelowym).

Poniżej kilka przykładów klasycznych, standardowych pytań zadawanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej:

 Czego nie lubisz w obecnej pracy?

Jakie masz cele zawodowe?

Jak przyjmiesz konieczność przeprowadzki?

Czy doświadczyłeś kiedykolwiek silnego dyskomfortu podczas lotu?

Czy doświadczyłeś konfliktu pomiędzy handlingiem a załogą?

Jaka jest najważniejsza decyzja, jaką podejmowałeś w swojej karierze?

 

Czy zdarzyło Ci się złamać SOP, żeby pomóc swojej Firmie?

Opowiedz o trudnym kapitanie, z jakim miałeś do czynienia?

Co CRM znaczy dla Ciebie?

Opisz przykład nieregularności, jakiej doświadczyłeś, dużych komplikacji, jakie to pociągnęło dla Twojej załogi, pasażerów i Twoich planów osobistych, jak sobie z tym poradziłeś, jak w tym uczestniczyłeś?

Jakim typem F/O jesteś? będziesz?

Jak myślisz jak oceniają współpracę z Tobą inni, dlaczego tak jesteś oceniany?