Aplikacja do linii lotniczej i zaproszenie na screening

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz

Linie lotnicze coraz rzadziej decydują się przyjmować aplikacje od kandydatów na pilotów w formie CV.  Chcąc oszczędzać czas i ryzyko poświęcania uwagi nieodpowiednim kandydatom wymyślono formularz aplikacyjny, który wypiera typowe CV.

Jeśli jednak firma przyjmuje zgłoszenia kandydatów w formie CV, postarajcie się o odpowiedni wzorzec, koniecznie sprawdźcie czy linia, do której aplikujecie nie oczekuje CV o typowym dla danego kraju wzorze. Za przykład niech posłużą Niemcy, gdzie papierowa, kilkustronicowa teczka aplikacyjna w ozdobnej okładce jest standardem.  CV powinno być czytelne, czyli ułatwiające wyłapywanie najważniejszych, uporządkowanych w kluczu chronologicznym i logicznym danych. Nie ignorujcie edycji, to też informacja o autorze. W CV nie może zabraknąć najważniejszych danych takich jak nalot – nieważne, że składacie do linii formularz, CV powinno iść z Wami przez całe życie, aktualizowane na bieżąco!

Analiza aplikacji to I etap, z którego można zostać wyeliminowanym, a którego poziom trudności jest bardzo niski. W przypadku pilotów, którzy spełniają wymogi wstępne, różnice pomiędzy kandydatami będą się pojawiać na wymiarach ponadprogramowych.

To właśnie różnice w zawartości i jakości CV mogą zdecydować o nie zaproszeniu kandydata. Namawiam Was, zatem do dokładności, systematyczności pisania o swoich osiągnięciach w pracy czy pasji, jaką rozwijacie.

OFERUJEMY USŁUGĘ SPRAWDZENIA CV POD WZGLĘDEM POPRAWNOŚCI I DBAŁOŚCI, TAKŻE W PRZYGOTOWANIU NIEZBĘDNYCH PODCZAS PRESELEKCJI CV INFORMACJI, TAKŻE PRZYGOTOWANIU CV OD ZERA - PROSIMY O KONTAKT MAILOWY Z ZAPYTANIEM O TERMINY I CENY: rekrutacja@zawodpilot.pl

Formularz aplikacyjny jest najwygodniejszą formą zbierania informacji o kandydatach przez linię, ale dla samych kandydatów to także bardziej efektywna forma, bo jeśli udzieliliście odpowiedzi na wszystkie pytania, to nie ma mowy o pominięciu istotnych danych.

Napotykacie na formularze aplikacyjne, kłopotliwe w wypełnianiu ze względu np. na objętość, kilka do kilkunastu stron, to właściwie standard w liniach bliskowschodnich.

Drugą trudność, na jaką napotkacie być może jest rodzaj zadawanych pytań, mogą wydawać się zbyt osobiste i podchwytliwe. Wasze odpowiedzi, ich jakość i treść zdecydują o zaproszeniu Was do procesu selekcyjnego.

Uwaga tez na technikę wypełniana formularzy, niektóre stworzone są tylko do użytku online, w związku z tym prawie niemożliwe jest ich zapisywanie na twardym dysku Waszego komputera.

Na tym etapie zaczynacie walczyć o pracę, i nie zapominajcie o tym przygotowując aplikację. Niedokładność w wypełnianiu formularza widać od razu, zbyt ogólne odpowiedzi, lub nieprecyzyjne, błędy, w odpowiedziach na proste i krótkie pytania, to wszystko jest materiałem do analizy i porównania.

Kolejny etap: I KONTAKT TELEFONICZNY

Dochodzimy do momentu, w którym nasza aplikacja została przyjęta, spełniamy podstawowe wymagania kwalifikacyjne a forma aplikacji została oceniona na akceptowalną dla linii, w której staramy się o pracę. Jeśli otrzymujesz telefon z firmy, do której aplikujesz to może to oznaczać, że:

Podczas takiej rozmowy kluczowe jest jedynie ustalenie terminów I-szego spotkania u Twojego potencjalnego pracodawcy. Pierwsze spotkanie ma często charakter spotkań grupowych (np. sprawdzian wiedzy lotniczej połączony z innym), więc musisz robić wszystko, żeby termin Ci pasował i nie zapominaj, że od momentu odebrania telefonu, zbierasz punkty.

Jeśli Twój potencjalny pracodawca ma siedzibę w innym mieście Europy lub Azji, obserwacja może się zacząć już w samolocie, na lotnisku, busie wiozącym Cię z lotniska, warto mieć to na uwadze.

Zazwyczaj termin dłuższych rozmów jest wcześniej planowany i zostaniesz o niej wcześniej uprzedzony.  Celem takiej rozmowy jest wstępne sprawdzenie: płynności mówienia w języku angielskim, sposobu komunikowania się, sposobu bycia, rodzaju motywacji, planów zawodowych itp.